Odnośniki
- Ułatwienia dostępu
-
Strona Podmiotowa Biuletynu Informacji Publicznej
https://www.bip.gov.pl - Informacja dla osób niesłyszących
- www.lysomice.pl
-
Fotokod tej strony
Fotokod z linkiem do tej strony
Newsletter
Kalendarium
Pn | Wt | Śr | Czw | Pt | Sob | Nd |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Najbliższe wydarzenia
Przejdź do: www.lysomice.pl
Treść strony
Obwieszczenie Wójta Gminy Łysomice z dnia 13.09.2022 r. - RGN.I.6220.2.4.2022
Na podstawie:
- art. 63 ust. 1, art..64 ust 1 i 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. z 2021 r., poz. 247 ze zm.)
- § 3 ust. 1 pkt 83 lit. a Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019, poz. 1839)
Po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Toruniu, Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Zarządu Zlewni w Toruniu.
Postanawiam
I. Stwierdzić konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia polegającego na prowadzeniu punktu do zbierania złomu (z wyłączeniem punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych) na terenie działki nr 111/23, położonej w miejscowości Lulkowo, obręb Lulkowo, gmina Łysomice, stosownie do wszczętego postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na wniosek, który złożyła p. Angelika Gagałowicz z firmy F.H.U. Angelika Gagałowicz, z siedzibą w miejscowości Lulkowo 7, 87- 148 Łysomice,
II. Zakres raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, powinien obejmować zagadnienia, o których mowa w art. 66 uouioś, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu i skutków realizacji przedsięwzięcia na zdrowie ludzi, ochronę środowiska przed hałasem, ochronę powietrza atmosferycznego, ochronę wód podziemnych i gruntu,
III. Zgodnie z treścią art. 68 ust. 2 pkt 2b uouioś wskazuję zakres i szczegółowość wymaganych danych pozwalających scharakteryzować przedsięwzięcie, rodzaje oddziaływań oraz elementy środowiska wymagające szczegółowej analizy poprzez przeprowadzenie w raporcie:
- Wpływu przedsięwzięcia na zdrowie ludzi.
- Charakterystyki warunków geologicznych i hydrogeologicznych terenu, w tym warstw wodonośnych i ich izolacji.
- Lokalizacji najbliższych studni i ujęć wód podziemnych na potrzeby zaopatrzenia ludności oraz ich stref ochronnych, a także wskazanie, czy planowana inwestycja znajduje się w granicach takiej strefy oraz wskazanie kierunku spływu wód podziemnych.
- Scharakteryzowania planowanych zabezpieczeń przed przedostaniem się substancji zanieczyszczających do gruntu i wód podziemnych, na etapie realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia.
- Omówienia gospodarki wodno-ściekowej, podania informacji skąd pobierana jest woda, na jakie cele jest wykorzystywana, dokąd odprowadzane będą poszczególne rodzaje ścieków.
- Oddziaływania projektowanej inwestycji na klimat akustyczny z uwzględnieniem wszystkich źródeł dźwięku funkcjonujących na terenie inwestycji (analiza akustyczna) w porze dnia i/lub nocy w odniesieniu do terenów chronionych akustycznie.
W/w analiza akustyczna winna zawierać: dane wyjściowe do obliczeń (ilość, moc, wysokość, lokalizację źródeł, wskaźnik gruntu itp.) i wyniki obliczeń w postaci tabelarycznej i graficznej (czytelna mapa, odpowiednio dobrana siatka obliczeniowa) – wydruki z licencjonowanego programu komputerowego. Ponadto należy przedstawić aktualne tło w rejonie terenów podlegających ochronie akustycznej oraz wnioski i zalecenia, które wynikają z przeprowadzonych obliczeń poziomu dźwięku. - Oddziaływania na powietrze atmosferyczne z uwzględnieniem emisji zorganizowanej i niezorganizowanej substancji zanieczyszczających do powietrza atmosferycznego charakterystycznych dla danego rodzaju inwestycji, zgodnie z metodyką modelowania poziomów substancji w powietrzu zawartą w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 26 stycznia 2010 roku w sprawie wartości odniesienia dla niektórych substancji w powietrzu (Dz. U. z 2010 r. Nr 16, poz. 87). Ww. obliczenia winny zawierać: dane wejściowe do obliczeń i wyniki obliczeń w postaci tabelarycznej i graficznej - wydruki z licencjonowanego programu komputerowego. Ponadto należy przedstawić aktualny stan jakości powietrza dla rozpatrywanego terenu oraz wnioski i zalecenia, które wynikają z przeprowadzonych obliczeń poziomu dźwięku.
- Podania rozwiązań chroniących środowisko na klimat akustyczny.
- Przedłożenia identyfikacji obszarów chronionych akustycznie, o których mowa w art. 115 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2021 r. poz. 1973 ze zm.) którą przeprowadza się na podstawie obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku ich braku na podstawie rzeczywistego zagospodarowania terenu, w szczególności w odniesieniu do terenów zlokalizowanych w promieniu ok. 300 m od projektowanej inwestycji.
- Przedstawienia oddziaływania skumulowanego inwestycji z istniejącymi, projektowanymi i planowanymi przedsięwzięciami (obiekty inwentarskie), występujące w odległości ok. 500 m. od przedmiotowego obszaru.
- Analizy istniejących konfliktów społecznych związanych z realizacją przedmiotowej inwestycji.
- Analizy wariantów realizacji przedsięwzięcia, w tym wariantu najkorzystniejszego dla środowiska oraz racjonalnego wariantu alternatywnego wraz z uzasadnieniem ich wyboru.
- Przewidywanych oddziaływań na środowisko analizowanych wariantów, w tym również w przypadku wystąpienia poważnej awarii.
Uzasadnienie
Dnia 20 czerwca 2022 r. został złożony przez F.H.U. Angelika Gagałowicz, z siedzibą w miejscowości Lulkowo 7, 87- 148 Łysomice, wniosek w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko polegającego prowadzeniu punktu do zbierania złomu (z wyłączeniem punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych) na terenie działki nr 111/23,położonej w miejscowości Lulkowo, obręb Lulkowo, gmina Łysomice. Po ustaleniu stron postępowania administracyjnego, zgodnie z art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735 z późn. zm.), pismem znak: RGN.I.62200.2.1.2022 z dnia 24.06.2022 r., zawiadomiono strony o wszczęciu postępowania w przedmiotowej sprawie.
Zgodnie z art. 59 i 64 ust 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. z 2022 r., poz. 1029 ze zm.), Gmina Łysomice reprezentowana przez Wójta Gminy Łysomice wystąpiła do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy, Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Zarządu Zlewni w Toruniu oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Toruniu, z wnioskiem (pismo znak: RGN.I.6220.2.2.2020 z dnia 24.11.2020 r. w sprawie wydania opinii dotyczącej konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia.
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, opinią znak: GD.ZZŚ.5.435.334.2022.AOT z dnia 5 lipca 2022 r. (data wpływu: 07.07.2022 r.) stwierdziło brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. Jednocześnie wskazało na konieczność uwzględnienia w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach określonych warunków i wymagań. Podobne stanowisko zajął Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy, postanowieniem znak: WOO.4220.639.2022.AG1.5 z dnia 31 sierpnia 2022 r. (data wpływu: 31.08.2022 r.). Natomiast Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarnyvw Toruniu opinią znak: N.NZ.40.2.3.2.2022 z dnia 5 lipca 2022 r. (data wpływu: 12.07.2022 r.) stwierdził, że dla przedmiotowego przedsięwzięcia należy przeprowadzić ocenę oddziaływania na środowisko, a zakres raportu powinien obejmować warunki wymienione w art. 66 w/w ustawy, a w szczególności:
- Ochronę środowiska przed hałasem
- Ochronę powietrza atmosferycznego
- Ochronę wód podziemnych i gruntu,
- Wpływ przedsięwzięcia na zdrowie ludzi.
Po zapoznaniu się z załączonymi do wniosku dokumentami, w tym Kip stwierdzono, że planowana inwestycja jest przedsięwzięciem mogącym potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, wymienionym w § 3 ust. 1pkt 83 lit. a rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. 2019 r., poz. 1839 z późn. zm.).
Z przedłożonych materiałów wynika, że projektowane zamierzenie polegać będzie na prowadzeniu punktu skupu złomu stalowego, metali kolorowych i opakowań z metali (głównie puszek). Na działce nr 111/23 o powierzchni 0,2321 ha powstanie plac manewrowy dla pojazdów odbierających zebrane odpady oraz stanowisko z wagą samochodową. Ponadto na w/w terenie znajduje się budynek mieszkalny jednorodzinny, garaż dla samochodów osobowych i hala handlowo-usługowa wraz z biurem i pomieszczeniem socjalnym o powierzchni 208 m2. W ramach w/w zadania planuje się gromadzić złom w kontenerach (ok. 10 sztuk) zlokalizowanych w wyznaczonym miejscu na terenie placu (wiata) i w hali. W budynku przewiduje się prowadzenie prac związanych z cięciem i rozdrabnianiem materiałów. Zakład wyposażony będzie w następujące urządzenia: nożyce do cięcia blach, zestaw do cięcia tlenowo-propanowego, szlifierkę kątową, zestaw narzędzi podstawowych, przecinaki itp. Przewidywany skup złomu w skali miesięcznej wyniesie do 20 ton złomu stalowego i do 10 ton złomu metali kolorowych. Odpady będą rozładowywane ręcznie lub przy użyciu maszyn. W ciągu dnia dostarczany będzie złom
od ok. 10 dostawców indywidualnych, natomiast jego wywóz odbywać się będzie raz na tydzień. W/w zakład czynny będzie w godzinach od 8.00 do 16.00 w dniach od poniedziałku do piątku. Zatrudnienie wyniesie dwóch pracowników.
Analizowane zadanie inwestycyjne położone jest w obszarze, dla którego brak jest obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Na działce nr 111/23 jest już prowadzona działalność gospodarcza należąca do przedsięwzięcia
FHU Angelika Gagałowicz. Przedmiotowy zakład sąsiaduje z: polami uprawnymi oraz zabudową domów mieszkaniowych jednorodzinnych. Zgodnie z kartą informacyjną przedsięwzięcia najbliższe zabudowania mieszkaniowe znajdują się w odległości ok. 30 m od najbardziej wysuniętego punktu działki inwestycyjnej. W przedłożonej dokumentacji nie oceniono wpływu projektowanego punktu złomu na sąsiednie obiekty mieszkaniowe oraz jego skumulowanego oddziaływania z działalnością występującą już na przedmiotowej działce. Niedokonane również analizy rozprzestrzeniania się emisji zanieczyszczeń do powietrza i hałasu. Biorąc pod uwagę, iż w/w przedsięwzięcie może wpływać negatywnie na komfort życia zamieszkałych tam ludzi oraz powodować konflikty społeczne
na tym terenie ze względu na niewielką odległość od obszarów zabudowanych należy przeprowadzić postępowanie środowiskowe dla w/w inwestycji.
Biorąc pod uwagę kryteria określone w art. 63 ust. 1 ww. ustawy z dnia 3 października2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko w tym rodzaj, skalę, usytuowanie i zasięg oddziaływania projektowanej inwestycji, gęstość zaludnienia na analizowanym terenie oraz emisje i inne uciążliwości, których źródłem będzie w/w zamierzenie, a także czas trwania negatywnych oddziaływań oraz uzyskane opinie postanowiono jak w sentencji.
Pouczenie
Na niniejsze postanowienie służy stronom prawo wniesienia zażalenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Wójta Gminy Łysomice w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia.
Strona może w trakcie biegu terminu do wniesienia zażalenia złożyć do tut. organu oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do wniesienia zażalenia. Z dniem doręczenia tut. organowi oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia zażalenia przez ostatnią ze stron postępowania, postanowienie staje się ostateczne i prawomocne.
Wójt Gminy Łysomice
mgr inż. Piotr Kowal
drukuj (Obwieszczenie Wójta Gminy Łysomice z dnia 13.09.2022 r. - RGN.I.6220.2.4.2022)
Metryka
- opublikował: Patryk Rybackidata publikacji: 2022-09-13 14:21
- zmodyfikował: Patryk Rybackiostatnia modyfikacja: 2022-09-13 14:21
Metryka
- opublikował: Patryk Rybackidata publikacji: 2022-09-13 14:22